Οι κορυφαίες τροφές για διαβητικούς

Η σημερινή παγκόσμια ημέρα είναι αφιερωμένη στα άτομα που πάσχουν από διαβήτη. Γι’ αυτό θα ήταν καλό να μάθουμε τι είναι ο σακχαρώδης διαβήτης και ποιες τροφές μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπισή του.

 

Ο σακχαρώδης διαβήτης βασίζεται σε μια μεταβολική διαταραχή που χαρακτηριστικό του είναι η αύξηση του σακχάρου (γλυκόζης) στο αίμα, με απλά λόγια η υπεργλυκαιμία, και οφείλεται σε έλλειψη ινσουλίνης ή και μειωμένη δράση της. Οι ασθενείς με διαβήτη είναι ανάγκη να προσέχουν τη διατροφή τους, καθώς η διατήρηση της γλυκόζης στο αίμα σε σωστά επίπεδα αποτελεί βασικό παράγοντα για την πορεία της νόσου. Η υγιεινή διατροφή, σε συνδυασμό πάντα με συχνή σωματική άσκηση, μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα, στη μείωση των λιπών στο αίμα (χοληστερίνη και τριγλυκερίδια) και στη διατήρηση ενός σωστού υγιεινού βάρους. Μια διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, προϊόντα ολικής άλεσης και προϊόντα με χαμηλά λιπαρά συμβάλει στη σωστή διαχείριση του διαβήτη. Οι καταλληλότερες τροφές για τους διαβητικούς είναι οι εξής:

 

koryfaies_trofes_gia_diabitikoys_syntages_eleni_kapnia

1.      Όσπρια

2.      Σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (όπως σπανάκι, μαρούλι, αντίδι, ραδίκι, σέλινο, μαϊντανός)

3.      Γλυκοπατάτα

4.      Ντομάτα

5.      Εσπεριδοειδή φρούτα (όπως πορτοκάλι, λεμόνι, μανταρίνι, γκρέιπ-φρουτ)

6.      Μούρα (βατόμουρα, γκότζι μπέρι)

koryfaies_trofes_gia_diabitikoys_syntages_eleni_kapnia

7.      Δημητριακά ολικής αλέσεως (όπως νιφάδες βρώμης, καστανό ρύζι, ψωμί ολικής αλέσεως, πλιγούρι βρώμης)

8.      Ανάλατοι ξηροί καρποί (καρύδια, αμύγδαλα) και λιναρόσπορος

9.      Ψάρια πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα (όπως σολομός, σαρδέλα, σκουμπρί, ρέγγα)

 

koryfaies_trofes_gia_diabitikoys_syntages_eleni_kapnia

 

10.  Άπαχο γάλα και γιαούρτι (ιδιαίτερα εμπλουτισμένα σε βιταμίνη D)

11.  Κανέλα που είναι πλούσια σε χρώμιο, το οποίο βελτιώνει τις επιδράσεις της ινσουλίνης

12.  Κουρκουμάς όπου ελέγχει τις πιθανές παρενέργειες στο σάκχαρο του αίματος. Το βασικό του συστατικό ρυθμίζει τον μεταβολισμό λίπους στο σώμα.

 

Όσον αφορά το αλκοόλ, η ημερήσια κατανάλωση του καλό είναι να αποφεύγεται ή να μη ξεπερνάει το 1 ποτήρι για τις γυναίκες και τα 2 για τους άνδρες. Και μην ξεχνάτε τα σύντομα μικρά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας!

 

Συμβουλή: Σε ένα μεγάλο μπολ ανακατεύουμε πράσινα φυλλώδη λαχανικά, προσθέτουμε αμύγδαλα, ντοματίνια, κομματάκια ψητού σολομού, λιναρόσπορο και κομματάκια πορτοκαλιού. Περιχύνουμε τη σαλάτα μας με μία σάλτσα από ελαιόλαδο, χυμό λεμονιού και χυμό πορτοκαλιού. Εύκολα και γρήγορα απολαμβάνουμε τη σαλάτα μας χωρίς άγχος!

 

Από την Ελένη Καπνιά.

Βαθμολογήστε μας
0 reactions
Από τη φύση στο πιάτο

Έχετε απορίες; Ρωτήστε μας...